sloneczka
motyki małe
biedry
leśne-skrzaty
serduszka

Samorządowe Przedszkole Nr 51 w Krakowie

ul. Estońska 2, 30-652 Kraków, email: przedszkole51@sp51.przedszkola.net.pl, tel./fax: tel: (12) 655 20 96

Skrzaty

                          

Marzec

Piramida zdrowego życia: omówienie tablic demonstracyjnych i ustalenie zasad prowadzenia zdrowego stylu życia

-Poznanie pracy lekarza, ustalenie jakich zasad trzeba przestrzegać aby szybko wrócić do zdrowia, jak należy zachować się podczas wizyty u lekarza lub w szpitalu kształtowanie nawyków prozdrowotnych, wybieranie zdrowych, wartościowych produktów do jedzenia, warsztaty kulinarne: sałatka owocowa, ruch to zdrowie: poznajemy różne formy rekreacji w otoczeniu przyrody

- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np.: coraz dłuższe dni, coraz wyższa   temperatura, , powracające pierwsze ptaki (skowronki, czajki, szpaki), pojawiające się pierwsze   kwiaty (przebiśniegi, krokusy)

- poznawanie zwiastunów wiosny np. kwitnienie wierzby i leszczyny, pojawienie się pąków na  drzewach, krzewach, rozwijanie umiejętności wokalnych podczas śpiewania piosenek o wiośnie

- poznanie wybranych  elementów pogody, zachęcanie do obserwowania przyrody  nieożywionej, rozwijanie umiejętności malowania techniką „mokre w mokre” rozwijanie percepcji  słuchowej podczas zagadek: odgłosy przyrody, rozwijanie umiejętności wycinania i składania papieru metodą origami    

-Poznajemy współczesne i dawne urządzenia domowe, dawne pojazdy, zawody i zajęcia,  roboty, które zastępują ludzi w różnych pracach. Przewidujemy przyszłość: jak będzie wyglądał świat za 100 lat? rozwijanie wyobraźni,

Rozpoznajemy i   nazywamy  zwierzęta domowe i gospodarskie,  dowiadujemy się nt. odżywiania,  opieki i leczenia, poznajemy pracę weterynarza, wyjaśniamy znaczenia hodowli   zwierząt dla ludzi.  poznawanie młodych    i dorosłych zwierząt  żyjących na wsi, rozwijanie umiejętności wycinania,  rozwijanie pojęć wielkościowych,  rozwijanie tolerancji i empatii

-dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, kojarzenie zjawisk atmosferycznych z porami roku, przekazywanie wiedzy dotyczącej pogody,

-poznawanie w zabawie właściwości farb i zjawiska mieszania się kolorów, wyrabianie umiejętności reagowania określonymi ruchami na dźwięki, rozwijanie sprawności manualnej,

-zdolności swobodnego poruszania się w przestrzeni, rozwijanie umiejętności klasyfikowania utrwalanie pojęć: długi, krótki,  -rozwijanie sprawności ruchowej, rozwijanie orientacji w obrębie ciała

Poznanie zwyczajów związanych ze Świętami Wielkanocnnymi, Bierzemy udział w konkurs

 

                                      Anna Rzepczyńska   Krystyna Bednarz

 

Linki

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.