sloneczka
sowki-madre-glowki
biedry
zabki
imagesxx2

Samorządowe Przedszkole Nr 51 w Krakowie

ul. Estońska 2, 30-652 Kraków, email: przedszkole51@sp51.przedszkola.net.pl, tel./fax: tel: (12) 655 20 96

Serduszka

CZERWIEC  Czerwiec w ogrodzie – BLISKO DOMU

     

 

Dzień Dziecka

Świat owadów

Uroki lata

Wakacje tuż-tuż

 

  • Poznajemy zwyczaju obchodzenia Dnia Dziecka – dzielenie się radością, własnymi wrażeniami i pragnieniami.
  • Kształtujemy umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Doskonalimy umiejętności opowiadania i dzielenia się własnymi doświadczeniami. Rozwijamy umiejętności słuchania i koncentracji uwagi.
  • Rozpoznajemy wielkie litery G, H(5latki)
  • Dokonujemy analizy i syntezy głoskowej wyrazów. Dzielimy wyrazy na sylaby.
  • Opowiadamy historyjki, zachowując właściwą kolejność zdarzeń.
  • Rozwijamy umiejętności klasyfikowania przedmiotów według danej  cechy.
  •  Stosujemy określenia:  duży –  mały, krótki – długi.
  • Znamy kształt liczby 10. Wie, co to jest liczba dwucyfrowa(5latki)
  • Przeliczamy elementy i porównujemy ich liczbę w zbiorach.
  • Myślimy logicznie (grupujemy pasujące do siebie elementy, układamy i rozwiązuje zagadki).
  • Rozpoznajemy i nazywamy figury geometryczne.
  • Wiemy, jak wyglądają dzieci żyjące na innych kontynentach.
  • Kształtujemy postawy tolerancji, rozwijamy umiejętności wypowiadania się na określony temat, wzmacniamy poczucia własnej wartości.
  • Chętnie obserwujemy przyrodę.
  • Poznajemy świat owadów – wymieniamy ich nazwy. Wiemy, jak rozwijają się motyle.
  • Znamy następstwo pór roku. Znamy zjawiska charakterystyczne dla lata.
  • Wiemy, jak zachować się podczas burzy.
  • Wiemy, co to jest tęcza i kiedy powstaje.
  • Nazywamy różne środki transportu.
  • Wskazujemy na mapie Polski miejsca wakacyjnego odpoczynku (morze, góry, jeziora).
  • Rozumiemy, że na wakacjach trzeba szczególnie dbać o swoje bezpieczeństwo.
  • Bierzemy udział w zabawach pantomimicznych. Odgrywamy proste role.
  • Znamy i rozumie prawa i obowiązki dzieci.
  • Stymulujemy rozwój mowy; ćwiczymy mięśnie narządów mowy, wykonujemy ćwiczenia oddechowe. Rozwijamy słuchu i aparat mowy poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.
  • Rozwijamy umiejętności słuchania i śpiewania piosenek. Aktywnie uczestniczymy w zabawach przy muzyce, wyrażamy piosenki ruchem.
  •  Pogłębienie szacunku do rodziców: (ukazanie roli rodziców, przybliżanie zwyczajów panujących w domu – wspólne zabawy z mamą i tatą).
  •  Pomagamy rodzicom w różnych czynnościach domowych, sprzątaniu własnego miejsca przebywania i pracy, próby nakrywania do stołu i sprzątania po posiłku.
  • Doskonalimy umiejętności cięcia nożyczkami, wdrażanie do dokładnego wykonywania pracy. Doskonalimy sprawność manualną,
  • Poznajemy różnorodne techniki plastyczno – techniczne związane z tematyką.
  • Rozwijamy  sprawność grafomotoryczną podczas wykonywania kart pracy.
  • Wspólnie oglądamy filmy edukacyjne związane z tematem.
  • Odczuwamy satysfakcję  i radość z końcowych efektów swojej pracy.

mgr Małgorzata Gębala

mgr Agnieszka Wandas

 

Linki

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.