Samorządowe Przedszkole Nr 51 w Krakowie
ul. Estońska 2, 30-652 Kraków, email: przedszkole51@sp51.przedszkola.net.pl, tel./fax: tel: (12) 655 20 96
ul. Estońska 2, 30-652 Kraków, email: przedszkole51@sp51.przedszkola.net.pl, tel./fax: tel: (12) 655 20 96
Marzec
Piramida zdrowego życia: omówienie tablic demonstracyjnych i ustalenie zasad prowadzenia zdrowego stylu życia
-Poznanie pracy lekarza, ustalenie jakich zasad trzeba przestrzegać aby szybko wrócić do zdrowia, jak należy zachować się podczas wizyty u lekarza lub w szpitalu kształtowanie nawyków prozdrowotnych, wybieranie zdrowych, wartościowych produktów do jedzenia, warsztaty kulinarne: sałatka owocowa, ruch to zdrowie: poznajemy różne formy rekreacji w otoczeniu przyrody
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np.: coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, , powracające pierwsze ptaki (skowronki, czajki, szpaki), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy)
- poznawanie zwiastunów wiosny np. kwitnienie wierzby i leszczyny, pojawienie się pąków na drzewach, krzewach, rozwijanie umiejętności wokalnych podczas śpiewania piosenek o wiośnie
- poznanie wybranych elementów pogody, zachęcanie do obserwowania przyrody nieożywionej, rozwijanie umiejętności malowania techniką „mokre w mokre” rozwijanie percepcji słuchowej podczas zagadek: odgłosy przyrody, rozwijanie umiejętności wycinania i składania papieru metodą origami
-Poznajemy współczesne i dawne urządzenia domowe, dawne pojazdy, zawody i zajęcia, roboty, które zastępują ludzi w różnych pracach. Przewidujemy przyszłość: jak będzie wyglądał świat za 100 lat? rozwijanie wyobraźni,
Rozpoznajemy i nazywamy zwierzęta domowe i gospodarskie, dowiadujemy się nt. odżywiania, opieki i leczenia, poznajemy pracę weterynarza, wyjaśniamy znaczenia hodowli zwierząt dla ludzi. poznawanie młodych i dorosłych zwierząt żyjących na wsi, rozwijanie umiejętności wycinania, rozwijanie pojęć wielkościowych, rozwijanie tolerancji i empatii
-dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, kojarzenie zjawisk atmosferycznych z porami roku, przekazywanie wiedzy dotyczącej pogody,
-poznawanie w zabawie właściwości farb i zjawiska mieszania się kolorów, wyrabianie umiejętności reagowania określonymi ruchami na dźwięki, rozwijanie sprawności manualnej,
-zdolności swobodnego poruszania się w przestrzeni, rozwijanie umiejętności klasyfikowania utrwalanie pojęć: długi, krótki, -rozwijanie sprawności ruchowej, rozwijanie orientacji w obrębie ciała
Poznanie zwyczajów związanych ze Świętami Wielkanocnnymi, Bierzemy udział w konkurs
Anna Rzepczyńska Krystyna Bednarz