sloneczka
sowki-madre-glowki
biedry
zabki
imagesxx2

Samorządowe Przedszkole Nr 51 w Krakowie

ul. Estońska 2, 30-652 Kraków, email: przedszkole51@sp51.przedszkola.net.pl, tel./fax: tel: (12) 655 20 96

Sówki

  czerwiec  Wakacje 2020 - kiedy, gdzie i za ile?

DZIEŃ DZIECKA

 

-1 czerwca obchodzimy Dzień Dziecka spróbujcie porozmawiać z dzieckiem o prawach, obowiązkach i marzeniach

oraz o wspólnych zabawach.

-Obejrzycie filmy o zwyczajach i zabawach dzieci z różnych stron świata, spróbujcie się pobawić tak samo.

-Zorganizujcie Dzień Dziecka w domu.  Pobawcie się, potańczcie, porysujcie, wybierzcie się na spacer, lody, na pizzę!

-Porozmawiajcie o tym, czym jest obowiązek, o obowiązkach domowych i przedszkolnych takich jak

słuchanie poleceń nauczyciela czy sprzątanie po zakończonej zabawie.

- Przeczytajcie  wiersze pt.” Gdybym” Agaty Widzowskiej-Pasiak, „ Skacząca piłka”  Elżbiety Małgorzaty Skorek,

„Brzydkie zwierzę” Danuty Wawiłow i” Dyzio marzyciel”  Juliana Tuwima.

- Zastanówcie się, co czują zwierzęta i co może myśleć brzydkie zwierzę?

- Poćwiczcie  podział elementów na kategorie według jednej i dwóch cech.

- Pobawcie się wodą :poobserwujcie, jak paruje i dostrzeżcie, że dzieje się to szybciej na słońcu, stwórzcie wodne obrazy.   

  Osoby niepełnosprawne czy pochodzące z innych krajów można obecnie spotkać o wiele częściej niż kiedyś ,warto

rozmawiać o tym, jak należy się zachować w danej sytuacji. Trzeba uświadomić dziecku, że w Polsce

niegrzeczne jest pokazywanie kogokolwiek palcem (nie jest tak wszędzie). Osobę niewidomą czy poruszającą się

na wózku inwalidzkim (a także starszą) można uprzejmie zapytać, czy potrzebuje pomocy,

jednak nie narzucać jej – być może radzi sobie sama i nie potrzebuje wsparcia. W autobusie powinno się ustąpić miejsca

– wprawdzie ktoś, kto nie widzi, nie ma trudności ze staniem, jednak gdy pojazd jedzie, trudniej mu utrzymać równowagę

. Podczas czekania na przystanku można informować o numerze nadjeżdżającego autobusu czy tramwaju.

Nie wolno rozpraszać psa przewodnika.

-  Warto zachęcać dzieci do zabawy z rówieśnikami, którzy się od nich różnią. Ale najważniejsze,

by podkreślać cechy wspólne i uświadamiać maluchom, że nawet jeśli ktoś wygląda zupełnie inaczej,

mówi w innym języku czy nie jest w pełni sprawny, ma z nim wiele wspólnego – na pewno lubi się bawić, śmiać

, oglądać książeczki, ma rodziców i dziadków, chodzi do przedszkola itd. Dzieci oczywiście mocno skupiają się

na wyglądzie i fizyczności (i to dobrze, bo poszerzają wiedzę na temat tego, że każdy człowiek jest inny,

że są różne rasy, różne strony świata, różne upodobania, różne problemy zdrowotne), ale warto uświadamiać im,

że najważniejsze jest nie to, jak ktoś wygląda, ale jakim jest człowiekiem!

- Wykonajcie zadania w Kartach Pracy dotyczące tematu .

- Pochwalcie dziecko za wykonaną pracę!

 

                                                                         

ZWIERZĘTA DUŻE I MAŁE

 

- Porozmawiajcie o mieszkańcach polskich lasów: dziku, zającu, lisie, sarnie, sowie, dzięciole.

Porozwiązujcie wspólnie zagadki o zwierzętach, naśladujcie ich sposób poruszania się.

- Oglądnijcie filmy edukacyjne poświęcone temu zagadnieniu.

- Poznajcie wiersz” Może zobaczymy” Heleny Bechlerowej.

-   Pooglądajcie zdjęcia zwierząt mieszkających w zoo, poznajcie ciekawostki na temat ich życia –

zwyczajów, pokarmu, wielkości, historii.

- Posłuchajcie wierszy pt. „ Papuga” Jana Brzechwy i „Wąż’ Ludwika Jerzego Kerna,

- Zatańczcie pląs Pingwina.

- Spróbujcie wykonać pracę plastyczną lwa z grzywą z włóczki.

- Podzielcie zwierzęta na różne grupy, biorąc pod uwagę na przykład ich wygląd, miejsce zamieszkania lub zachowanie. 

– Przypomnijcie sobie nazwy kolorów podstawowych, poukładajcie elementy od najmniejszego do największego i odwrotnie.

-Wykonajcie zadania w Kartach Pracy dotyczące tematu!

 

LATO

 

- Poznajcie letnie wiersze: „Pietruszka” Doroty Gellner, „Wąż” Elżbiety Małgorzaty Skorek,” Przepis na tęczę” Agnieszki Frączek

i „Truskawka” Doroty Strzemińskiej-Więckowiak.

- Na spacerze z mamą poobserwujcie, jakie zmiany zachodzą w przyrodzie.

-Porozmawiajcie o pogodzie: takiej, którą lubisz i tej niebezpiecznej.

- Rozpoznajcie po dźwiękach wietrzyk, ulewę, wichurę, deszcz, grad i burzę.

- Poznajcie zjawiska atmosferyczne występujące w czasie burzy (ciemne chmury, deszcz, wiatr, pioruny)

oraz zasady bezpiecznego zachowania się: ukrycie się w budynku, przykucnięcie.

-Narysujcie błyskawice, kolorową tęczę, pomieszajcie kolory farb, zobaczcie, jaką barwę uzyskacie.

Zaśpiewajcie piosenkę pt. „ Razem z latem”.

-Wykonajcie zadania w Kartach Pracy dotyczące tematu!

 

 

 

WAKACJE

 

- Pooglądajcie zdjęcia, filmy przedstawiające różne regiony Polski, może uda się  w tym roku spełnić wakacyjne plany.

- Przypomnijcie sobie nazwę naszego kraju, jego stolicy i głównej rzeki.

-  Oglądając mapę, odkryjcie, co oznaczają umieszczone na niej kolory: czerwony, zielony, niebieski.

- Poszukajcie na mapie: Krakowa, Warszawy i Gdańska, dowiedźcie się, co ciekawego znajduje się tych miastach.

- Zaśpiewajcie piosenki „Razem z latem” i „Morskie przygody’.

-  Posłuchajcie fragmentu książki Czesława Janczarskiego „Płynie Wisła, płynie” i wierszy” Rzeczka” Juliana Tuwima,

” Bałwan na plaży’ Agnieszki Frączek, „Grabki w łapki” Małgorzaty Strzałkowskiej.

- Wykonajcie zadania w Kartach Pracy dotyczące tematu wakacyjnego!

- Spróbujcie wykonać papierowe łódki i namalować wakacyjny obrazek.

 

WSZYSTKIM SÓWKOM ŻYCZYMY UDANYCH, BEZPIECZNYCH WAKACJI!

DO ZOBACZENIA WE WRZEŚNIU!

 


 

Nauczycielki grupy I

mgr Anna Łuczak

mgr Sylwia Biernacik


 


 

          

Linki

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.